Prodat nemovitost v dnešní době stojí spoustu trpělivosti, úsilí a nervů. Pokud chcete nemovitost prodat efektivně a rychle, nesmíte se bát marketingu, ani novinek, které tento obor nabízí. Na co byste při propagaci své nemovitosti neměli zapomínat?
Neprodávejte metry čtvereční, ale životní styl a sen
Doby, kdy se při prodeji nemovitosti hledělo především na velikost a stav, jsou pryč. Dnes prodává především příběh a představa životního stylu, který si může nakupující v novém bydlení vytvořit. K tomu kromě příběhu a vykreslení okolí (památky, parky, kavárny…) může pomoci i dokonale provedený homestaging, ze kterého si lidé dovedou utvořit skvělou představu své budoucnosti v prodávané nemovitosti.
Nezapomeňte. Neprodáváte „jen“ byt či baráček, ale sen a celý životní styl s ním spojený.
Autenticita je důležitá i pro makléře
Autentičnost je jedno z dalších velmi často omílaných slov. Není důležitá pouze pro influencery, ale pro každého, kdo chce být úspěšný v prodeji. A u nemovitostí to platí dvojnásob. Realitní makléř kromě nemovitostí prodává i svou osobnost. Nebojte se v propagačních videí ukázat i sebe – a buďte maximálně sami sebou. Potenciální zákazníci to ocení.
U videí nezapomínejte na titulky
Propagujete nemovitost videem (nejen) na sociálních sítí? I v dnešní době spousta lidí zapomíná přidávat k videu titulky, které jsou však velmi důležité. Nejenže se jedná o ohleduplnost k hluchoněmým lidem, sociální sítě pouští videa zpravidla bez zvuku a pokud u videa titulky nejsou, lidé mají větší tendence reklamu přeskočit.
Pokud už jste si dali mnohahodinovou práci s natočením kvalitního videa nemovitosti, třeba dokonce pomocí dronů, věnujete ještě chvíli času titulkům, uvidíte, že se vám časová investice rychle vrátí.
Nepodceňujte sílu sociálních sítí
V dnešní době prodávají především sociální sítě. Nejen Facebook a Instagram, ale i aktivní přítomnost na Pinterestu může zvýšit povědomí o vaší nemovitosti i osobě.
Pinterest u nás nepatří mezi nejznámější sociální sítě, přesto se jedná o silný marketignový a SEO nástroj, na kterém můžete předvést to nejlepší z vaší nabídky. Pinterest je podobně jako Instagram založený na fotografiích a videích.
Na rozdíl od sledování influencerů a přátel lidé používají především pro inspiraci v módě, ale i v bydlení. Protože má příspěvky na Pinterestu rád a zobrazuje (na rozdíl od Instagramu) Google, můžete z jakéhokoliv nahraného obrázku nebo videa přivést na svůj web, opravdu byste ho neměli přehlížet.
Další jeho výhodou je také levnější placená propagace příspěvků a cílová skupina. Z posledních výzkumů vyplývá, že až 45 % návštěvníků Pinterestu patří mezi lidi ve vyšší příjmové skupině – o bod víc, proč tuto sociální síť používat i k prodeji nemovitostí.
Newsletter, podcast a obsahový marketing
Jak už jsme zmínili, jednou z největších zbraní marketingu jsou příběh a autenticita, které jdou ruku v ruce s obsahovým marketingem. Nebojte se své potenciální zákazníky vzdělávat v oboru. Vytvořte například podcast nebo newsletter, ve kterém svému publiku dáte nahlédnout do tajů své práce a současně vyzdvihnete největší výhody lokací, v nichž máte nemovitosti na prodej.
Novinky v realitním marketingu
Stejně jako v ostatních oblastí prodeje, i v realitním marketingu dochází k rychlému posunu vpřed. S čím zkusit experimentovat, pokud vám už sociální sítě a reklama v médiích nestačí a místo toho se chcete zařadit ke skutečným leaderům na realitním trhu?
Homestaging
K úspěšnému prodeji nemovitosti nejsou potřeba pouze obchodní dovednosti, ale také umění vyjednávat a hlavně vědět, po čem lidi skutečně touží. Co je homestaging? Ve zkratce se jedná o úpravu nemovitosti způsobem, který zaujme co nejširší spektrum potenciálních zájemců. Přečtěte si o homestagingu více.
Vizualizace budoucího stavu nemovitosti
Podobně jako homestaging i vizualizace budoucího stavu v potenciálních kupcí vzbuzuje pozitivní emoce. Potenciálním zájemcům usnadňuje představu toho, jak si mohou nemovitost zařídit a jak skvěle může vypadat poté, co se v ní zabydlí.
Homestaging i vizualizace se nejčastěji hodí u nemovitostí před rekonstrukcí, ale zájem o nemovitost zvýší i v případě novostaveb. V rukou zkušeného makléře totiž obě tyto marketingové praktiky dovedou skvěle pracovat s lidskou psychologií.
3D scan nemovitosti
Trojrozměrná prohlídka nemovitosti není tak úplnou novinkou. Dnes už se jedná spíše o standard všech dobrých realitních makléřů.
Pomocí 3D prohlídky si mohou potenciální zákazníci vytvořit podrobný přehled o nemovitosti v pohodlí domova přímo ve vaší nabídce. Oproti fotografiím a videu má výhodu v tom, že si uživatelé PC a mobilu mohou nemovitost prohlédnout do nejmenšího detailu.
Pokud vaše nabídka 3D scan obsahuje, získáte tím nad konkurencí výhodu a spíše zákazníka zaujmete. S pomocí šikovného homestagingu v uživateli vyvoláte ještě více pozitivních emocí, které vedou k úspěšnému prodeji.
Virtuální prohlídka
Jedním z marketingových trendů v realitách, který je teprve na svém vzestupu, je virtuální prohlídka. Pomocí té si mohou zájemci nemovitost prohlédnout, jako by na místě skutečně byli, a to pomocí virtuální reality.
Přestože technologie a brýle na virtuální realitu se používají už poměrně dlouho, virtuální prohlídky stále nejsou příliš rozšířené. Mají však obrovský potenciál v tom zaujmout zájemce třeba i z druhého koutu republiky nebo dokonce světa.
Oproti 3D scanu mají výhodu v tom, že místo toho, aby uživatel jen klikal na myš nebo mobil, může si nemovitosti skutečně „projít“ jako by se v ní nacházel. Potenciál ve virtuálních prohlídkách je do budoucna opravdu obrovský.
Chcete se do realitního marketingu pustit naplno, ale chybí vám potřebné zdroje? Přidejte se k našemu týmu profesionálních makléřů a posuňte svou marketingovou prezentaci na ještě vyšší úroveň.