Tento Etický kodex (dále jen „Kodex“) definuje pravidla pro Makléře sítě Keller Williams s ohledem na ochranu zájmů klientů a za účelem dosažení a udržení kvality poskytovaných služeb.
Etika a profesionální chování Makléře
- Makléř svým vystupováním reprezentuje společnost Keller Williams, jedná vůči klientům, ostatním osobám a s ostatními makléři vždy na základě úcty a profesionální etiky.
- Makléř svým jednáním nečiní nic, čím by mohlo poškodit oprávněné zájmy a práva společnosti nebo klientů, ani se nedopouští nekalosoutěžního jednání a dodržuje obecně závazné právní předpisy České republiky.
- Mezi klienty nečiní rozdílů z důvodů rasových, náboženských, národnostních, politických či jiných jim podobných.
- Makléř nesmí zneužít důvěřivosti, nezkušenosti nebo neznalosti klientů, a to zejména v případě starších, hendikepovaných či jakýmkoliv jiným způsobem znevýhodněných osob.
- Makléř je povinen zachovávat mlčenlivost vůči třetím osobám o uzavřených, realizovaných či zamýšlených obchodech a nesmí bez souhlasu klientů zveřejnit důvěrné informace (tj. zejména informace neveřejné a / nebo běžně nedostupné) poskytnuté či sdělené mu klientem, a to ani po ukončení spolupráce.
- Makléř je povinen poskytovat pravdivé, úplné a nezavádějící informace nezbytné či relevantní pro rozhodnutí klienta o obchodu.
- Makléř nesmí třetím osobám přímo či nepřímo nabízet či poskytnout plnění, které by směřovalo k získání neoprávněného prospěchu či výhody a / nebo které by mohlo být považováno za úplatek.
- Makléř si soustavně prohlubuje svou kvalifikaci a účastní se pravidelně vzdělávacích a informačních programů určených společností, je povinen udržovat si přehled o stavu a vývoji na trhu s nemovitostmi v oblasti jeho působení a mít přehled o faktorech, které tento trh významně ovlivňují.